درسا جاندرسا جان، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 12 روز سن داره

دُرسا دُردونه مامان و بابا

شیرین زبونم

1392/12/22 15:35
نویسنده : مامان آرزو
1,506 بازدید
اشتراک گذاری

عشق کوچولوی من سلام..ماچ

عزیز دلم این روزها تعداد کلمات جدیدی که میگی انقدر زیاد شده که از ترس فراموش کردن یه خودکار و کاغذ جلوی دستمه و سریع می نویسم...از خود راضی

هروقت نونو بخوای میای پیشم و میگی نونو اوخوره و اگه تو آشپزخونه باشم دستم را می گیری و میاری بیرون اگه خوابت بیاد میری روی پتوت تا کنارت بخوابم و بهت شیربدم اگه خوابت نیاد می بریم سمت مبل تا درحالی که من دراز کشیدم شما هم تلویزیون تماشا کنی و نونو بخوری...بغل

عاشق جارو کشیدنی و اگه جارو شارِژی را روشن کنیم که تا شارژش تموم بشه باید روشن باشه و شما تو خونه می چرخی و هرکاری که من انجام میدادم را انجام میدی و خونه را تمیز می کنی اگر جارو برقی را روشن کنیم که باید سریع یه چیزی بهت بدیم تا حواست پرت بشه وگرنه بیچارمون می کنی و نمیذاری خاموشش کنیم...اوه

بغلقلب

صبحها که میخوام تشک و پتوهامون را جمع کنم تا اولین پتو را تا می کنم شما هم دونه دونه بالشت ها را میاری برام و وقتی ازت تشکر می کنم کلی خوشحال میشی و برمی گردی که پتوهای سبک و پتو خودت را برام بیاری و میدونی که جای وسایل دیگه اونجا نیست و اونا را نمیاری برام ،آفرین دخترک باهوشم..تشویق

دیروز درکمال تعجب من و بابایی دیدیم که شما حلقه هات را به ترتیب می چینی و اگه یه دونه را بذاری و ببینی بینش خالیه برمیداری و یکی دیگه و اینقدر با آزمون و خطا پیش میری که همه حلقه ها سرجاشون قرار می گیرن و بعدش برای خودت دست میزنی ،حالا چرا من و بابایی تعجب کردیم چون اصلا باهات بازی نکرده بودیم تا یاد بگیری...تعجبتشویققلب

نانازی تو این مدت من خیلی کم باهات بازی کردم و همه وقتم را شیطونی هات می گرفت و اگه فرصت می کردم پای کامپیوتر می نشستم و وبلاگت را آپ می کردم و گاهی هم کارهای خونه را انجام میدادم 

یکسری آموزش انگلیسی کارتونی با آهنگ هست به اسم Super Simple Learning که بابایی برات دانلودشون کرده و بعضی هاش را خیلی خیلی دوست داری و یکسری چیزها را ازش یاد گرفتی و انگار میفهمی که چی میگن :

یکی از شعرها از نی نی ها می پرسه چی دوست دارن و چی دوست ندارن و وقتی یه چیزی را دوست ندارن اخم می کنن و دندوناشون را روهم فشار میدن و سرشون را تکون میدن توهم اخم می کنی و لبات را یه شکلی که نشون میده از این خوشت نمیاد می کنی و سرت را به علامت نه تکون میدی مثل وقتایی که میخوام بهت به به بدم و نمی خوای ...تشویق

وقتی هم که نی نی ها میگن yes,I do شما میگی آی دو از خود راضی

یا یکی از اونا متضاد ها را نشون میده و تا به دست میرسه میگی دسته...تشویق

یکی هم صدای حیوونا را میگه و وقتی به ببعی میرسه میگی بَ بَ ...تشویق

و وقتی به گاو میرسه میگی مو مو تشویق

یکی میگه وقتی خوشحالی دست بزن و شما هم دست میزنی و میگی دست دستخنده

یا میگه اگه می ترسی بگو او نو و شما لبات را جمع می کنی و میگی اوووو و کلی وقت قیافت اون شکلی مثل نی نی های تو تصویر...قهقهه

دقیقا قیافت این شکلی میشهخنده

و کلی چیزهای دیگه که حافظه ام یاریم نمی کنه...خجالت

هفته پیش باهمدیگه رفتیم آرایشگاه و وقتی خانومه میخواست چتری هات را کوتاه کنی خیلی خانوووووم نشستی و اصلا گریه نکردی و بعدشم رفتی پیش مامان ملک تا من هم موهام را کوتاه کنم ،واااااای که خیلی وقت بود دلم میخواست موهام را کوتاه کنم و از بس وز وزی شده بود و کلی سرم سبک شداز خود راضی

نانازی قبل از کوتاهی مو

نانازی بعد از کوتاهی موماچ

مبارک باشه خوشگلمقلب

بعد از آرایشگاه رفتیم تو پارکی که نزدیک آرایشگاه بود و منتظر شدیم تا عمه بیاد دنبالمون و شما سرسره سواری کردی و یابه قول خودت دو ته کردی و بعدشم تو بغل یه پسر تپلی که فکر کنم هفت یا هشت سالش بود نشستی و تاب بازی کردی و من به شوخی بهش می گفتم خان عمو و اونم کلی خوشش اومده بود و همه اش تاب سوارت می کرد...قلب

عمو مرتضی اومد دنبالمون و بعدش رفتیم دنبال عمه عصمت و اونجا هم که یه نی نی بود که داشت توپ بازی می کرد و تا عمه بیاد ماهم از ماشین پیاده شدیم و شما کلی باهاش بازی کردی و آخرشم دیگه توپش را برمیداشتی و فرار می کردی با اومدن عمه ماهم برگشتیم خونمون و شما کلی شیطونی کردی و آخر ساعت 6 خوابیدی و منم مثل قحطی زده ها تند تند ناهارم را خوردم...اوه

یه روزکه رفته بودیم خونه مامانی دایی امیرحسین گیرداد که بیاد خونمون و ما که همیشه بهانه می آوردیم این بار تصمیم گرفتم باخودم ببرمش و وقتی بابایی اومد دایی راهم باخودمون بردیم و  سه تایی رفتیم عقب نشستیم ،دایی خیلی مودب کنار من نشست و شما همه اش پایین و بالا می پریدی و تا رسیدیم خونه دایی خوابش برد بابایی وسایلمون را برد تو خونه و بعدش برگشت شما را بغل کرد و من دایی را آوردم تو و خوابوندم تو تخت شما تا بیدارش نکنی و بدخواب بشه ،بابایی رفت برای شما شیرخشک بخره و شما هم نونو خوردی و لالا کردی و اینجوری خدا بهم کمک کرد که شما دوتا بیچارم نکنید یک ساعت و نیم خوابیدید و اول شما بیدار شدی و بعدشم دایی که سریع رفتم بغلش کردم که یه وقت غصه نخوره و اونم مثل همیشه یکم یخ داشت اولش براتون سرلاک درست کردم و دادم خوردین و بعدش اسباب بازی دادم تا بازی کنید که شما هرچی دایی برداشت ازش می گرفتی که ناراحت شد و گفت اصلا قهرم نمیخوام لونه تون باشم میخوام برم لونمون و من مجبور شدم شما را بگیرم که اذیتش نکنی بعدش سه تایی خاله بازی کردیم که دایی غذا درست می کرد و به من و شما به به میداد و شما همه اش قابلمه را از روی پیک نیک و گاز می انداختی و اونم جیغ می کشید که غذاهارو ریخت و دوباره من باید حواسش را پرت می کردم تا ساعت ده و نیم که بابایی اومد دنبال دایی جون همه چیز به خیر و خوشی گذشت و خداروشکر نه کتک کاری کردین نه دایی بهانه مامانش را گرفتاوه

کاش یه روز برسه ساکت و آروم دوتایی باهم بازی کنیدابرو

بابایی می گفت چقدر انرژی می گیرن وقتی دوتاهستن و ما یک تجربه چند ساعته از داشتن دو تانی نی داشتیم که به نظرم خیلی خیلی سخت بود خدا به اونا که دوقلو یا نی نی های بافاصله کم دارن صبر بده 

هرچی بخرن دوتا می گیرن براتون اما باز دعواتون میشهنگران

پنجشنبه تصمیم گرفتم آشپزخونه را تمیز کنم آخه اون قسمت از خونه را هنوز نتکونده بودمقهقههساعت یازده شما را دادم مامان ملک و مشغول تمیز کردن آشپزخونه شدم و کشوها و کابینت ها را تمیز کردم که مامان ملک شما را آورد و گفت یه کاری پیش اومده تا نیم ساعت دیگه برمی گردم منم تو این فاصله بهت سرلاک دادم و بعدشم بردمت بالا مشغول تمیز کردن بودم که مامان ملک تلفن زد و گفت شما میگی که جیش کردم و منم پوشک به دست اومدم بالا و دیدم بــــله شما پی پی کردین و عوضت کردم و برگشتم پایین بعدشم عمه عصمت اومد دنبالت تا ببرتت خونشون و یکمم اون نگهت داره،ازش خواستم تا نرفته سرمیز را بگیره که بیاریم بیروت تا شما از خونه عمه بیای من کف آشپزخونه را بشورم که شما رفتی تو حیاط و بعدش عمه ازم پرسید اشکالی نداره تنها تو حیاط باشم و من با آرامش گفتم: نه ،درکه باز نیست؟ استرسو بعدش عمه سریع به سمت حیاط دوید و من اولش فکر کردم شما دست به چیزی زدی و دویده سمت شما بعدش با خودم گفتم نکنه در باز بودهسوالو دویدم تو حیاط که دیدم عمه شما را از وسط خیابون بغل کرد و آورد تو نگرانبیچاره خیلی ترسیده بود اما من با خنده شما را بغل کردم و حسی مثل اولین بار که بغلت کردم داشتم و خیلی خوشحال بودم انگار خدا دوباره تو رو به من بخشید و من هزاران بار خدا را شکر می کنم که این بلا را ازمون دور کرد و فرشته کوچولومون را دوباره بهمون داد و ازش عاجزانه خواهش می کنم همیشه محافظ و نگهدارت باشه و از بلا دور نگهت دارهماچآمینلبخند

عمه می گفت اون لحظه که من گفتم در باز نیست تازه یادش افتاده که دررا نبسته و بعد اومده دمپاییش را بپوشه که تو پاش نرفته و بی خیال دمپایی شده و سمت در دویده و درست وقتی یه ماشین از ته کوچه داشته میومده شما رابغل می کنه اوه

عمه که شما را برد خونه شون همه اش فکرم به اتفاقی که افتاده بود اگه من به باز بودن در اشاره نمی کردم چی میشد؟ اگه عمه سعی می کرد دمپایی هاش را بپوشه و بعد بیاد دنبال شما چی میشد؟ اگه خدایی نکرده اتفاقی برات میفتاد من چیکار می کردم؟ اگه گم میشدی چی؟ اگه می دزدیدنت چی؟ و هزار تا اگه دیگه که بعد از هرکدومش چندین بار تکرار می کردم خدایا شکرت،خدایا ممنونم،خدایا مرسی که دخترم را دوباره بهم دادی و اشک می ریختمگریهخدایااااااااااااااااا هزاران بار شکرتقلب

ساعت دو شما اومدی پیشم و بهت شیردادم و بعدشم نونو خوردی و لالا کردی و منم بردمت بالا خوابوندمت تا سروصدا بیدارت نکنه و بتونم به کارهام برسم شما که رفتی عمه رفت تو اتاقت و اونجا را مرتب کرد بعدشم اومد تو آشپزخونه و به من کمک کردو وقتی شما بیدار شدی تقریبا کارهامون تموم شد و فقط جمع و جور کردن یکسری وسایل اضافه مونده بود که گذاشتم وقتی بابا اومد تمیز کنم که انقدر خسته بودم نتونستم ازجام تکون بخورم و شام را هم از بیرون سفارش دادیم و زود خوابیدیماوه

جمعه با بابایی رفتیم سپهسالار تا من کیف و کفش بخرم خیابونا به شدت شلوغ بود و همه اش تو ترافیک بودیم هوا هم خیلی خیلی خوب و بهاری بود و منم شیشه را کشیده بودم پایین تا شما اولین تجربه ات را از بیرون رفتن با ماشین و شیشه باز داشته باشینیشخند هرماشینی که میومد کنارمون براش دست تکون میدادی و میخندیدی و اگه یکی از اونها ازت خوشش میومد و باهات بای بای می کرد توام براش بوس می انداختی و ذوق می کردیقلب یه خانوم و آقای جوون هم بودن که خیلی ازت خوششون اومده بود و کلی سفارش کردن برات اسپند دود کنم و یه مسیر طولانی باهامون میومدن و حتی وقتی جلوشون تو ترافیک باز میشد منتظر می موندن تا ماهم حرکت کنیم و خلاصه بعد از کلی وقت باهات بای بای کردن و براشون بوس انداختی و اونا هم رفتن مژه و خیلی اتفاقی دوباره یه جای دیگه هم مسیر شدیم و تا دیدنت برات بوق زدن و دست تکون دادن بابایی هم برای تشکر براشون بوق زد و دیگه هم اونا را ندیدیماز خود راضی

اونجا هم که رسیدیم از شلوغی خسته شدی و شروع کردی جیغ کشیدن و اگه بغل بابایی بودی من کفشها را نگاه می کردم و اگه بغل من بودی بابایی کفش ها را انتخاب می کردو چیزی می پسندید بهم می گفت تا نگاه کنم خلاصه انقدر جیغ کشیدی که برات لواشک خریدم سرت گرم بشه و شما مشغول لواشک خوردن بودی و همه صورتت را کثیف کرده بودی و ماهم پشت ویترین مغازه ها کیف و کفش می دیدیم بعد از دو باری که کل سپهسالار را گشتیم دست از پادراز تر برگشتیم سمت ماشین و همه مون حسابی خسته بودیم تا وسطای راه شما شیطونی کردی و بای بای کردی و بوس انداختی بعدشم پیشی دیدی و بیچاره مون کردی ،همه اش سرم را به سمت شیشه می بردی ومنظورت این بود که پیشی را صدا کنم تا بیاد پیشت از خود راضیو نمیدونم چرا این موقع ها هرچی چشم می اندازم خبری از گربه نیست و قحطی گربه میاد تو تهرانمتفکربعدشم نو نو خوردی تا خونه لالاکردی و خوشبختانه خونه هم که رسیدیم چند ساعتی لالا کردی و گذاشتی من و بابایی هم استراحت کنیم ماچ

شنبه ظهر بابا احمد اومد دنبالمون و کالسکه ات را برداشتیم و رفتیم خونه مامانی بعد از ظهر هم با دایی فسقلی و دایی محمد و مامانی و فاطی رفتیم بیرون تا ببینم بالاخره کیف و کفش پیدا می کنیم یا نه که شما خوابت میومد و شروع کردی بهانه گرفتن ،برات پاپ کرن گرفتم و یه کم ساکت بودی بعدش گیردادی چرا دایی تو کالسکه نشسته دایی را بغل کردیم و شما تنهایی نشستی بعدش باز گریه کردی که بیای بغل من و بغلت کردم و یکم کمرت را ماساژ دادم تا اینکه خوابت برد بعدش دایی را بغل کردیم و شما را خوابوندیم تو کالسکه و با کمک دایی محمد از پله های پاساژ بردیمت پایین و بازم از چیزی خوشم نیومد و برگشتیم بالا و تا نزدیکای خونه شما خواب بودی که به پیشنهاد دایی محمد رفتیم پاساژی که نزدیک فروشگاه شهروند بود و اونجا شما بیدار شدی و دایی امیرحسین که لالا کرده بود را خوابوندیم تو کالسکه ،اونجا هم چیزی نپسندیدیم و برگشتیم خونه مامانی که وقتی رسیدیم بابا حمیدم اومد و وسایلمون را برداشتیم و اومدیم خونه و شما بعد از یکم بازی لالا کردیقلب

با تفنگ دایی بازی می کردی

این را که می کشیدی بوق میزدنیشخند

اینم عشقای کوچولوی من که مثل دوقلوها شدن با این لباساشونبغل

کلاه شما را کشیدم بالا تو صورتت نباشه دایی هم داره همین کارو می کنهقلب

دوشنبه ظهر با عمه عصمت و عمه اشرف و مامان ملک رفتیم عبدل آباد تا یه پارچه همرنگ کفشت پیدا کنیم که عمه برات بدوزه و مامان ملک گفت که کالسکه ات راببریم و من با اینکه میدونستم اونجا شلوغه و جای کالسکه نیست بازم قبول کردم اولش ساکت و آروم نشستی اما وقتی وارد شلوغی شدیم و همه اومدن جلوت و جایی را نمیدیدی شروع کردی گریه کردن و یکی کالسکه ات را آورد و یکی خودت رانگرانبعدشم که گیردادی همه اش بغل من باشی و هی بهانه می گرفتی و چون عمه هات همه اش بغلت می کردن و نازت را می کشیدن بیشتر خودت را لوس می کردیعصبانیمن که انقدر از دستت عصبانی و خسته بودم که اصلا نمی تونستم به اطراف نگاه کنم و چیزی بخرم انگاری حوصله خرید کردن نداشتم و خدا خدا می کردم زودتر خرید عمه هات تموم بشه و برگردیم خونهکلافهبیچاره اونا هم کارشون کند شده بود و همه اش مجبور بودن به دلت راه بیان بعدشم که عمه اشرف برات توپ خرید و میرفتی تو مغازه ها پارچه ها را می کشیدی و مثلا داشتی مثل عمه هات جنسشون را میدیدیقلب و بعد گیر دادی نونو بخوری که نشستیم یه گوشه و بهت نو نو دادیم  و تو اون شرایط که یکی جلوی من وایستاده بود که پیدا نباشم و وسط شلوغی بودیم شما گیردادی که نه اینو نمیخوام اونو اوخورم!!!! و وقتی به زور همون و گذاشتم تو دهنت سینه ام را گاز گرفتی و بابدبختی اون یکی را دراوردم و شما هم خوردی و لالا کردی که من فکر کردم خوابت عمیق شده وبرای اینکه مزاحم عمه هات نباشم سینه را از دهنت کشیدم که بیدار شدی  و شروع کردی جیغ کشیدن و بعدشم هرکاری کردم دیگه نونو نخوردی و بغلت کردیم و تو مسیر انقدر گریه کردی و اذیتمون کردی که واقعا کلافه شده بودمکلافهبیچاره عمه هات فکر کنم اونا هم کلافه بودن اما به خاطر رودروایستی چیزی نمی گفتنخجالتاین تجربه شد برامون که این موقع از سال مزاحم کسی نشیم و خریدهای غیر واجبمون را بذاریم برای یه وقتی که خلوت تر باشه و درسا خانوم خوابش را کرده باشهنیشخند

وقت برگشت خانومی رفت جلو و شیطونی می کرد ،عینک به چشمت بود خودت گذاشتی بالای سرت قرطی خانووووووومبغل

برگشتیم خونه و لباسهات را دراوردم و رفتم برات شیردرست کنم که شما کتاب بابایی را برداشتی و فرار کردی و وقتی اومدم کتاب را ازت گرفتم و خواستم بهت شیربدم هی به مبل اشاره کردی و گفتی پی پی و وقتی برگشتم به مبل نگاه کردن دیدم ای وااااااااااااااااااااااااااایگریهو یه نگاه به شما کردم و دیدم پاهات پراز پی پی شده سریع بردمت دستشویی و شستمت و بعدشم با دستمال کثیفی های مبل را تمیز کردم و شما هم بعد از شیرخوردن نونو خوردی و لالا کردی منم به عمه اس ام اس زدم که درسا مبل را کثیف کرده چیکار کنم؟ و اونم سریع اومد خونمون و دوتایی مبل سه نفره را که خیلی خیلی سنگین هم بود بردیم تو حیاط و آب کشیدیم و بعدشم تند تند خشکش کردیم و آوردیم گذاشتیم سرجاشاوهاکثر وقتا معده ات شل کار می کنه و اینبار که می برمت دکتر باید حواسم باشه تا ازش بپرسم چرا اینطوری میشی و یه وقتایی که بعضی غذاها را میخوری که باعث شل تر شدن معده ات میشه موقع دستشویی کردن از بغل پوشکت همه اش میریزه و اینجوری کار دستم میدیسبز

هروقت میخوام لباسهات را عوض کنم و لخت میشی سریع فرار می کنی و نمیذاری لباس تنت کنمتعجبنمیدونم چرا از اینکه لباس تنت نباشه خوشت میادمتفکردختره بی حیاخنده

سوپ خوردی و لباست کثیف شد درآوردم و شما سریع فرار کردی شکمتم به خاطر پر بودن این شکلی شده وااااای که چقدر به شکمت خندیدیمقهقهه

داری به نی نی میگی نونو اوخورماچ

پاهاشو 180 درجه باز کرده دختر ورزشکار من 

خخخخخخخخخ اینم از یه زاویه دیگهخنده

بعضی وقتا عروسکات را میذاریم بین کش شلوارت و تو خوشحال تو خونه قدم میزنی و بازی می کنیماچ

 

شیطونک منقلب

پاهات را میزنی بهم و میگی دست دست تشویقاینم مدل جدید دست زدنهخنده

پاپ کرن و پفک و کرانچی و کلوچه و لواشک و اسنک از خوراکی های مورد علاقه شماست قلب

خوب تا یادم نرفته از شیرین زبونیهات بنویسم:

وقتی کارهای بامزه می کنی و دلبری می کنی،من و بابایی میایم بغلت می کنیم و میگیم خدااااااابغلو شما هم یاد گرفتی و میگی دُدا دُداماچ

خیلی وقت بود تلفن را برمیداشتی و میذاشتی درگوشت و میگفتی : اَبووو و تازگی میگی اَ اُ قلب

باباحمید بغلت می کنه و میزنه پشتت و میگه خوب شد؟ شما هم میگی اوب شدقلب

وقتی پوشکت را باز می کنم و پی پی کردی دماغم را میگیرم و میگم اَه اَه چیکار کردی نیشخند

شماهم هروقت میریم تو دستشویی بشورمت دماغت را می گیری و میگی چیتار تَردیقهقهه

یاد گرفتی دست و پات را نشون بدی و میگی دست ، با تشویق

و گوش را هم بعدش بهت یاد دادم که دست میزنی بهش و میگی دوشتشویق

یه روز که با بابایی رفتیم بیرون هی تکرار کردم پیشی را صدا کن بیاد پیشت و شما هم می گفتی پیچی پیچی و گاهی اوقاتم میگی پی پی قهقهه

قبلا به آب می گفتی باب و تازگیها میگی آبباز خود راضی

وقتی تو تلویزیون هاپو می بینی میگی آ پو قلب

یه روز که خیلی خانوووووووم بودی بغلبهت می گفتم ناناز و شما هم تکرار کردی نانا ماچ

وقتی میخواستیم بریم دَ دَ گفتم درسا بدو زود حاضر بشیم بریم دَدَ و شما گفتی: دو دو قلب

دستت را می کشی روی سرم و میگی ناسی تشویق

وقتی میخوای خودت را لوس کنی میگی مانی یا بایی منظورتم مامانی و بابایی هستشاز خود راضی

قبلا به عمو می گفتی مَمو و حالا پیشرفت کردی و میگی اَمم از خود راضی

هروقت پوشکت را عوض می کنم دستت را می گیرم و موقعی که بلندت می کنم میگم یاعلی و شما تکرار می کنی اَییی تشویق

بهت میگم درسا ناناز منه آره و شما میگی آیه قهقهه

تو ماشین نشسته بودیم بیرون را نشونت دادم و گفتم دیدی  جو جو را و شما تکرار کردی دیدی تشویق

وقتی میخوای نو نو بخوری با ذوق دهنت را باز می کنی و میگی آآآآمخنده

بهت گفتم درسا من برم ظرفها را بشورم میام پیشت و تو گفتی نَحنُ از خود راضی

پتو را از روی بابا می کشیدی بهت میگم مال بابائه میگی مَ  نه قلب

میای دستم را میگیری و میاری جلو کامپیوتر و میگی نانا بسا تعجببغل

میگم بگو عمه و شما میگی: مَمّه تشویق

عروسک پولیشی هایی که سگ هستن را برمیداری و میدوویی دنبالم و میگی باپ باپ تشویق

 دستمون را می گیری می بری جلوی ویترین اسباب بازیهات و با ذوق نگاهشون می کنی و میگی اینو و انقدر این کار و کردی که یکسری اسباب بازیهات را خراب کردی و بازم همه اش جلوی ویترینی و کلی خسته مون کردی از بس دستمون رامی کشی و باخودت می بری اونجا و وقتی ام بهت میدیم یکم نگاهش می کنی و پرتش می کنی اون طرف و یکی دیگه !!! منم شالم را ازداخل انداختم و فعلا چیزی پیدا نیست که طلب کنینیشخند

 میخواستی نونو بخوری و هی پیراهنم را می کشیدی بابااحمد هم اینجا بود گفتن نکن زشته و شما یاد گرفتی و میگی زِسشته بغل(یه صدایی بین س و ش میده)

 میری جلوی ویترین خودت را توی آینه می بینی و میگی دُدا دُدا قلب

داشتیم رازبقا نگاه می کردیم ببر را نشون داد و شما گفتی پی پی گفتم نه پیشی نیست ببره و شما تکرار کردی بَب تشویق

وقتی کسی از تو راهرو رد میشه بهت میگم هیس .. کیه ؟صدای چی بود و شما هم یاد گرفتی تا صدایی از تو راهرو میاد دستت را میذاری روی بینیت و میگی اووووووو و قیافت را اینجوری می کنی

انگشتت عکس را خراب کرداااااااااابرو

امروز بابایی توپت را به سقف آویزون کرد و شما هلش میدادی و برمی گشت پیش خودت و از اینکار خوشت اومده بود و اینم شد لوستر خونمونمتفکراز دست تو و باباتنگران

وقتی بهت میگم شیرت را بخور می برمت دَ دَ سریع میای و شیرت را میخوری و بعدشم شال و کلاه می کنم و می برمت بیرون ،به خودم قول دادم بهت دروغ نگم تا اعتمادت را بهم از دست ندی و اگه بهت بگم می برمت بیرون حتما حتما اینکار را می کنمخجالتاز خود راضی

امروزم بهت گفتم دخمل خوبی باش و بابا که میره سرکار گریه نکن خودم می برمت بیرون و شما به حرفم گوش کردی بعدشم شیرت را خوردی و لباسهات را پوشیدی و دوتایی رفتیم بیرون ،هوا یکم سرد بود کلاهت را گذاشتم روی سرت وهی برمیداشتی گفتم بذار کلاهت سرت باشه برات ماهی می خرم و شما هم به حرفم گوش کردی از بس که خانوووووومی قلبالبته بعضی وقتاقهقهه

بعدشم با همدیگه رفتیم مقوا برای پایه تقویم رومیزی خریدیم و ماهی هم خریدیم و اومدیم خونمونقلب

اینم درسا خانوم با اولین ماهی های زندگیشقلب

براشون بوس می انداختی و هی بهشون اشاره می کردی از خود راضی

 گاهی وقتا تو ماشین که هستیم گیرمیدی بری پیش بابایی و 99درصد اوقات نمیذاریم و شما گریه میکنی اما بعضی وقتا که نزدیک خونه ایم و سرعتمون هم کمه شما میری پیش بابایی فرمون را میگیری و نمیذاری بابا دست بزنهنیشخند

اینجا هم داری بامن بای بای می کنیقهقهه

اولین بار که این عروسکت را دادم و شما مدتی باهاش مشغول بودی و خیلی زود برات عادی شد

وقتی گیر دادی این کیفت را بندازی پشتتمتفکر

اخم درسای نازمماچ

عافیت باشه خانومیماچعاشق این شکل پوشیدن حولتم خانوووووممماچ

نگااااااااااااااااش کنین خدااااااااااابغلماچ

خونه مامانی که هنوز نیمه کاره است و بعد از عید میرن اونجا با لباسای داییساکت

دخترک ِ شکموی ِ منبغل

هیییییییی کی ریخته؟اوه

دونه دونه بخور عزیزمچشم

درحال تماشای تلویزیون با قیافه متعجب!!!!

فددددددددااااااااتمماچ

کشو را می کشی بیرون و توش بازی می کنی و وقتی میخوای بیای بیرون سعی می کنی بذاری سرجاش و وقتی به جایی گیرمی کنه هی می کشی عقب و دوباره امتحان می کنی تا موفق میشی آفرین دخملکم که انقدر باهوش و سخت کوشیماچ

یه روز که دایی اومد خونمون تا شبکه کارتون را برات وصل کنه بعدشم نشستی تو بغلش و نیم ساعت از جات تکون نخوردی و دوتایی کارتون تماشا می کردین و وقتی کارهای مامان تموم شد با موتور داییساکتبابا نفهمهنیشخندرفتیم خونه مامانی و تا اونجا شما کلی تکون خوردی و شیطونی کردی و انگاری از اینکه آزادی نداشتی و همه اش گرفته بودمت خوشت نمیومد متفکر

هاپو را برمیداری و میگی باب باب تشویق

جوووووووووووووووووونقلب

همه اسباب بازیهات را دوست داری و بوسشون می کنی از خود راضی

تو حیاط منتظر آژانس هستیم تا بریم خونه مامانیقلب

شیطونکمقلب

عاااشق این لباستم و انقدر ازش خوشم میومد که منتظر عید نشدیم و افتتحاش کردیمقهقهه

و حسن ختام این پست

ممنون که با ما بودیدبای بای

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

نیلوفر/مامانه روژینا
23 اسفند 92 21:00
واااای چه قالب قشنگی. دست مامان ارزو درد نکنه
نیلوفر/مامانه روژینا
23 اسفند 92 23:55
فدات بشم عزیز دلم که جارو میکنی و به مامان کمک میکنی فدا شیرین زبونیات خاله جونی که تینقدر دل میبری که وسط خرید میگی اون نونو اوخورم
خانمی(زیبا یارم تقدیم به تو)
24 اسفند 92 22:56
سلام. مامانی مطالب پستت زیبا بود اما عکسا برام باز نشد زیبا یارم،تقدیم به تو
خانمی(زیبا یارم تقدیم به تو)
25 اسفند 92 18:09
سلام. قالب نو مبارک. موهای نازت مبارک. چه آرومین با دایی کوچولو تو خاله بازی. مامانی به درسا از الان پفک میدی؟ خرید با بچه ی کوچیک همین میشه دیگه. واااااااااای عکس شکمشو لوستر جدید مبارک منم عاشق عکس حوله ی حمومش شدم.خوردنی شدی زیبا یارم،تقدیم به تو
مامان آرزو
پاسخ
مرسی عزیزم
ژیلا
27 اسفند 92 16:25
سلام خوب هستین.خدادرساجونوواستون نگه داره.من کلی باپستا وعکسای درساخانم حال کردم.من باردارم واستراحت مطلق .سرمو بااینترنت گرم میکنم.امروز مهمونتون بودم بی دعوت.ببخشید. واقعا خوانواده خوشبختی هستین.انشالامستدام باشه. راستی مگه دوقلو چه عیبی داره من منتظر دخترای دوقلومم که تایه ماه دیگه بیان وشیطونی کنن. من از کمد دخترتون خیلی خوشم اومدمیخوام سفارش بدم درست کنن اما اون قسمت وسط رومتوجه نشدم.اونجا که میله داره پشتش عروسک چیدین.اونجاکه عروسک چیدین پهناش کم به نظرمیادپشتش چیه.خواهش میکنم زود بیاین جوابشوتووبلاگم بذارین ویه عکس کامل تویه جایی بذارین من ببینم .خیلی منتظرم.عیدتون پیشاپیش مبارک باشه
خاله هانیه
27 اسفند 92 21:32
قند عسل خاله چه قالب قشنگی مبارکت باشه . جیگرتو بخورم ناناز خانومیییییییی خالههههه که کمک میکنی به مامانی
جیران بخشنده
28 اسفند 92 9:24
قربون کار های شیرینت بشم من عسلی موهات و کوتاه کردی مبارکه عزییییزم واسه اون موضوع خدا واقعا رحم کرد
خانمی(زیبا یارم تقدیم به تو)
29 اسفند 92 11:03
ای نو بهار خنـــدان از لامکان رسیـــــدی چیزی به یار مانی از یـــار ما چه دیـــدی خندان و تازه رویی سر سبز و مکشبویی همرنگ یار مایی یا رنگ از او خریــدی سال نو مبــــــــارک. زیبا یارم،تقدیم به تو